Nabestaande

Nabestaande dossier (Nalatenschap dossier)

 

Niemand wil nadenken over zijn/haar overlijden.  Maar stel jezelf wel eens de vraag van wat gebeurt er met je nabestaande als je komt te overlijden. Weten je nabestaande alle gegevens van je lidmaatschappen en abonnementen.  Kunnen zij alle gegevens vinden omtrent de vaste lasten van je woning. Of ligt dat “Overal en nergens iets”.   Maar vooral heb je je wensen omtrent je uitvaart kenbaar gemaakt.

Een nabestaande dossier wordt ook wel een nalatenschap dossier genoemd.  Het is een “levend” document, omdat je de gegevens kunt aanvullen en wijzigen.
Heb je al eens nagedacht over de administratieve handelingen die geregeld moet worden na je overlijden?  Weten mensen waar je verzekerd bent, welke social mediakanalen er zijn. Wat zijn je wachtwoorden.    Maar ook de beslissing wat moet er met de spullen gebeuren.

Om een overeenkomst, lidmaatschap en social mediaacounts te kunnen opzeggen (of wijzigen) heb je gebruikersinformatie nodig.  Door deze informatie te bundelen in een dossier, kenbaar te maken bij je naasten van het bestaan van het dossier, zorgt ervoor dat jouw toekomstige nabestaande alles in bij elkaar heeft. Hiermee kunnen zij sneller dingen wijzigen en/of opzeggen.

 

 

Tot voorkort heb ik hier niet over nagedacht. Pas na het overlijden van mijn naaste kwam ik er achter hoeveel er geregeld moet worden na een overlijden.  Van een uitvaart tot alle administratieve werkzaamheden.

Dit heeft voor dit unieke dikke nabestaande dossier geleidt. Een dossier wat gebundeld is. Hier vul je per persoon je persoonlijke wensen in omtrent je uitvaart en alle gegevens die nodig zijn voor het snel afwikkelen van de administratieve werkzaamheden. Door dit alvast in te vullen neem jij neemt je nabestaanden zorgen uit handen: zij kunnen zich concentreren op de verwerking van hun verlies.

 

 

Klik hier om het uitgebreide nabestaande dossier aan te vragen.